Pioneering multi-channel attribution for the lack of comprehensive solutions

Data Customer Experience Programmatic

Recently, multi-channel attribution has become an increasingly debated topic in digital advertising. Marketing performance analysts agree that standalone metrics such CPA or CPM ignore either the observable effort or observable performance and need to be tied together, but they cannot agree on an ultimate approach towards attribution. There is no uniform framework, but there are many criteria which should be followed, depending on the business case and type of performed campaigns. This lecture may be slightly provocative – Lucie will tell us about why Adexpres decided to move from the built-in attribution models in media platforms such a Google Analytics to their own models and how they work with it.

Lucie Šperková

Data Analyst, Adexpres


Lucie má jak akademické, tak praktické zkušenosti s Business Intelligence v prostředí bankovnictví, e-commerce a marketingu. Stála u zrodu jednoho z největších českých datových skladů založených na cloudových technologiích a poté se připojila ke společnosti Adexpres. V současné době žije v Sydney, kde pracuje na svém doktorském výzkumném programu v zákaznické analytice.

Na Luccčinu práci jsme letos dostali doporučení hned z několika stran. Vždycky jsme snili o tom, že se na Marketing Festivalu budou publikovat výsledky vlastních výzkumů a prací na pomezí vědy, akademické sféry a business praxe. A teď se nám díky Lucce jedno takové téma rýsuje!

Marketing Festival s.r.o.
Renneská třída 393/12
639 00 BRNO - Štýřice

IČ: 01646486
DIČ: CZ01646486

Bankovní účet: 2600413633 / 2010
IBAN: CZ5920100000002600413633
SWIFT: FIOBCZPPXXX