You’re Making My Brain Hurt! The Psychology Behind Terrible Conversion Experiences

CRO UX

Remember that time you filled out 27 mandatory form fields (including fax) to get a free quote? Or when you had to fill out all these 27 fields again because you didn't check “Terms & Conditions”? What about the time the “Special Offer!” overlay hijacked your screen on your phone so you couldn’t buy anything? Yep, stuff like this can turn the most mild-mannered people into wall-punching maniacs. But why are these experiences so frustrating? What actually happens in our brains? In this session, we’ll examine the psychology behind terrible conversion experiences and identify specific tactics for avoiding them.

Michael Lykke Aagaard

Senior Conversion Optimizer, Unbounce


Michael patří mezi světovou špičku v CRO. Sedm let jako konzultant radil firmám, jak z webu vytěžit maximum, v současnosti působí ve firmě Unbounce. Pokud se vám loni líbil Oli Gardner, Michaelova přednáška vás nadchne.

Téma konverzí a optimalizace konverzního poměru na Festivalu ani letos nesmí chybět. U Michaela se ale především těšte na perfektně vymazlenou přednášku. Sice ji nepřednese poprvé, ale na její přípravě Michael strávil celkem půl roku – určitě vás nezklame.

Marketing Festival s.r.o.
Renneská třída 393/12
639 00 BRNO - Štýřice

IČ: 01646486
DIČ: CZ01646486

Bankovní účet: 2600413633 / 2010
IBAN: CZ5920100000002600413633
SWIFT: FIOBCZPPXXX